måndag 4 november 2013

Höstlista




Beskriv din höst i tre ord.
Går för snabbt.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är alla fina färger på löven (okej, inte nu mera), den klara luften, hög mysfaktor med tända ljus, te, yllesockor och varma tröjor. Det sämsta är att det blir så mörkt och dystert, energin försvinner.

Hur höstmyser du?
Kryper upp under en filt med en kopp te, tända ljus och någon bra serie. Gärna med M, men oftast ensam tyvärr.

Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
-Motionera. Man blir så mycket piggare om man inte bara blir inne och ligga.
-Umgås med mänskor som får dig på bra humör, det piggar upp.
-Tänd ljus, drick te och gå omkring i sköna tröjor och yllesockor!

Hur ser din höstoutfit ut?
Svarta boots, jeans, tjock tröja, halsduk, pipo och läderrock så länge det går. Glömmer dock vantarna ALLA mornar. Börjar va lite kallt.

Har skol / jobbstarten fört med sig några insikter?
Att tiden går så fort, måste njuta mer av nuet och inte alltid vänta på något framåt i tiden. Att min klass är awesome. Att jag har utvecklats mycket som person under mina år på Novia. Att jag snart (herregud) kommer att befinna mig i Kroatien.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
Bokföringsuppgifter tills imoron (nästan klara). Så där allmänt; dammsuga mitt rum, sälja bort onödiga kläder, börja på fackuppsatsen.

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Gör nånting roligt med mänskor du trivs med. Läs en bra bok, se på en bra film eller serie. Lyxa till vardagen, typ med doftljus eller choklad (om man tycker om det, jag gör det inte egentligen).

Bästa musiken för regniga dagar?
Har två helt olika svar, beroende på mitt humör. Antingen Veronica Maggio eller My Chemical Romance.

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Serier: Pretty Little Liars, HIMYM (men det ser väl alla på redan?).

Filmer: We´re the Millers. Såg den på bio när jag var i USA, roligaste på länge. 

Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
MÅNGA. Alla i länklistan plus ganska så många fler. Men Kenzas blogg läser jag ofta, gillar hennes stil. Läser också klasskompisars bloggar, en del modebloggar och bloggar jag råkat klicka mig in på och fastnat.

Vad är den höstigaste maträtten?
Soppa. Älskar purésoppor, tror faktiskt jag ska laga broccolisoppa den här veckan.

Var hänger du helst under helgen?
Hänger egentligen helst i Åbo, men eftersom M och Wilma och familj finns i Västra Nyland hänger jag ju gärna där också.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Inte under det här året (Om inte Järvenpää räknas hehhe), men i mars bär det ju av till Kroatien. Hem kommer jag först i juli.

Hur förbereder du dig för vintern?
Köpte ett par läderstövlar idag (hejdå studiestöd) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar