tisdag 14 januari 2014

Tisdagslista

Dagens planer: Nå det är redan kväll, men idag har jag åkt först buss och sedan tåg från Ekenäs till Åbo och blivit chockerad över priset. 18 euro kostade resan idag, i vanliga fall får man det för mellan 9 och 14 euro. När jag kom fram till Åbo tänkte jag ta ut pengar och hoppa på en buss, men mitt kort fungerade inte. Så fick gå i kylan och hade bara råd med en kaffe i skolan. Fick låna pengar till bussen (tack!) så behövde inte gå till Studentbyn. Hade styrelsemöte i skolan, håller på med roliga saker som likvidering av andelslag :)) Ringde och bokade ett möte (på finska-yay!) så vi får hjälp med det. 
Resten av dagen har jag gjort upp en to-do-lista, kollat på Paradise Hotel (så beroendeframkallande!), HIMYM och kruxat av några saker på listan. 
Dagens bok: Håller på och läser Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell, del 1 Kärleken. Riktigt bra.
Dagens tidning: Costume. Min absoluta favorittidning.
Dagens kläder: Blåa jeans från USA, turkos huppare & grå pipo från H&Ms barnavdelning. Och ja, en topp där under också. Och yllesockor, sjukt kallt idag!
Dagens frukost: Ett kokt ägg. Blev lite bråttom i morse.
Dagens mysigaste: Annicas soffa! Skulle kunna bo i den!
Dagens humör: Helt bra, lite irriterad på kylan men vad gör man. Ville ju ha snö så. Men skulle ha kunnat vara en lite snällare övergång.
Dagens längtan: Längtar efter fredagen, då blir det födismiddag med alla flickorna! Vet inte ens när vi alla skulle ha varit samlade senast. Kommer bli great!
Dagens ångest: Har lite ångest över min to-do-list. Måste ta itu med den imorgon.
Dagens podcast: Lyssnar inte på poddar faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar