fredag 13 mars 2015

Fredag!


Veckorna bara flyger iväg, slog mig igår hur lite tid jag har kvar att skriva på examensarbetet egentligen... Är världsbäst på att skjuta upp saker, men det positiva med det är att när jag verkligen inser att jag måste göra saker så får jag mycket gjort. Igår (såå sent ute I know) ringde jag och bokade in flera av mina intervjuer. Har nog mejlat företagen tidigare, men inte fått svar. Eller ja, mejlade 8 och 2 svarade. En hann inte och en hann först i början av april. Men ja, nu har jag 3 intervjuer klart inbokade iaf. Hade inte räknat med att göra intervjuer på finska, så blir lite extra jobb nu med att översätta frågorna och förbereda mig på att göra intervjuer på finska. Första intervjun är nästa vecka, som tur på svenska så får jag lite mjukstart.

Annars då, har inte vant mig vid mitt röda hår ännu. Blir lika förvånad varje gång jag ser mig själv i spegeln, ja just det, jag var ju red head! Älskar färgen!


Skriver, läser och söker böcker mesta delen av tiden just nu. Men, hinner också med länkar med doggen, valpkurs, ryskakurs och mat haha. Köpte chiafrön och provade på chiapudding-gott!, har gjort massa smoothies sen vi köpte mixern och igår blev det ugnslax med rostad paprika-sås och rökor. Mums!


Tror inte jag ska bli matbloggare, är typ sämst på att fota mat. Men ja, chiapudding med turkisk yoghurt och äppelmos + blåbärssmoothie.


Ugnslax med sås gjord på rostad paprika-grädde och räkor. 

Maya 6 månader
Skogslänk med doggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar