lördag 19 september 2015

End of summer

Nu börjar sommaren ta slut, så där på riktigt. Igår var det värsta höststormen, och när man tittar på träden är plötsligt många löv gula. Mitt sommarjobb, som började 15.5 är också inne på sista helgen. Så man kan ju säga att imorgon är det sommarens sista dag, right?

Har inte blivit något av mitt bloggande under sommaren, dels för att jag inte haft inspiration och dels för att jag inte gjort såå mycket spännande. Mest jobbat, lagat mat, promenerat med doggen, läst och imellan umgåtts med vänner känns det som. Levern tackar iaf, detta var nog sommaren med överlägset minst fester. Eller minst dryck kanske, har blivit en hel del kvällar då jag varit kusk då jag denna sommar jobbade helger för första gången i mitt liv.

Men ja, tänkte skriva ihop ett sammandrag av sommaren nu när den då håller på att ta slut.

Maj
-åkte på en minst sagt intressant resa till Side i Turkiet med Hanna. Fem ord: Åk_inte_med_Tom_Travels.
-började jobba på turistinfon i Fiskars
-färgade håret rött

Juni
-hade dimission och blev färdig restonom
-firade midsommar på stuga med bastu, bad (en av de tre gångerna jag simmade iår), grillmat, dryck, spel och snack ända tills det var ljust
-gick på lavadans, traditionella Svartålavan

Juli
-Ruisrock fredag & lördag. Awesome!
-åkte på miniresa till Köpenhamn med M
-firade min examen med en oförglömlig fest
-spenderade en helg nära Tavastehus på en stuga med M & M

Augusti
-bjöd gänget till oss på middag
-kollade på Mumsmums & Ledin med M & syster
-åt på Kitamura 2 ggr före det stängde
-började träna Rallytoko med Maya
-träffade Åbogirlsen
-Maya fyllde 1!

September
- sökt jobb
-kräftskiva med jobbet
-Norlie & KKV ikväll på Tavastia med Sonja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar