tisdag 16 augusti 2016

SOMMAREN 2016

Jahapp. Gick ju sådär med att blogga ens en gång i veckan.. Nå, nya tag!  Även om jag skulle vilja räkna augusti som en sommarmånad har vädret visat sig från sin höstigaste sida. Skolorna har börjat så de två återstående veckorna blir nånslags sensommar/tidig höst.

Gjorde ju i början av sommaren en bucket list. Dags att se hur väl jag uppfyllde den!

Bucket list sommaren 2016

Åka på minst en festival 

-Hade tänkt mig Ruisrock, men det blev Faces!

Fira en bra midsommar, gärna på nån stuga 
-Midsommaren blev bra, spontan hemma hos oss. Dvs ingen stuga. Men bra ändå. Nästa år kanske?

Terrasshäng 
-En del, under resorna (återkommer till det), mindre här hemma. Men jo, vissa kvällar.

Pröva nya restauranger
-Nyheterna för mig den här sommaren blev Scola i Ingå, Lukaali i Fiskars, Urban Deli i Stockholm. (plus andra restauranger under resorna, men Urban Deli stod ut med sin awesome frukostbuffe & rooftop-bar)

Picknick
-Hann med två picknickar i år, en med Malin i slottsparken & en på stranden med Denice. Fler nästa år!

Åka båt
-M köpte en båt i början av sommaren, men det blev totalt 4 åkturer med den vad jag minns.

Åka utomlands minst en gång
-Var utomlands två gånger under sommaren, 10-13.7 i Pärnu med M & 20.7 i Stockholm med Malin.
I Pärnu tog vi det mest lugnt, hyrde cyklar och cyklade omkring, var vid stranden, åt, drack, shoppade, kollade på film. I Stockholm var det awesome frukost på Urban Deli, shopping, lunch, rooftop-bar och båten hem igen som gällde. 

Gå på bröllop
-Kommer att gå på bröllop på lördag, då M´s kusin gifter sig

Gå på sommarteater
-Blev hela två sommarteatrar i år, Maamme-nykykuvia Suomesta i Fiskars och så Sound of Music på Raseborgs sommarteater.

Kräftskiva
-Ännu har jag inte varit eller blivit bjuden på nån kräftskiva, men håller tummarna! Annars får jag ordna själv haha. Måste ju gå på minst en per år!

Läsa massa böcker
-Den här sommaren har jag läst en massa böcker! 

Harry Potter and the Cursed Child-J.K. Rowling
Meningen med hela skiten- Nina Åkestam
Livet efter dig- Jojo Moyes
Arvet efter dig -Jojo Moyes
Istvillingar-S.K. Tremayne
Etthundra Mil-Jojo Moyes
Älskaren från huvudkontoret- Camilla Grebe
The Scorch Trials-James Dashner
I dödens stad-James Dashner
Det är något som inte stämmer- Martina Haag
Is- Ulla-Lena Lundberg
Sista brevet från din älskade- Jojo Moyes
Hur man närmar sig ett träd- Eva Dahlgren
Flyga drake- Khaled Hosseini
14 stycken! 

Bli brun
- Noup. Har aldrig varit så blek som i år tror jag.

Cykla mycket
- Weeell... den här punkten hade jag glömt bort att jag hade med på min lista. Men, nej. Cyklade absolut inte mycket i sommar.

Roadtrip
-Åkte upp till Österbotten en helg för M´s klassträff, det räknas väl? Och Pärnuresan såklart! Åkte ganska direkt ner på vägen dit, men på vägen tillbaka åkte vi upp längs med västkusten. 

Hitta på saker under veckan också, inte bara under helger
-Den här punkten tycker jag absolut att jag har blivit bättre på. Har träffat folk på kaffe/promenad, varit hemhem och rida, ut och äta osv. Inte bara suttit hemma framför Netflix.

Så skulle säga att jag uppfyllde listan ganska bra med andra ord! 

Andra nämnvärda saker jag gjort i sommar:
-Varit på Borgbacken med systrarna (säkert 5 år sen sist?)
-Varit till Ettan (tror det var 3 år sen senast?)
-Gått med i Karis REKO-ring och köpt varor den vägen
-Prövat på nya recept, tex. kantarellrisotto & paj, 
-Kommit in på utbildningen jag sökte till, dvs. socionom vid YH Novia i Åbo!!

Dessutom blir det flytt till större hus inom den närmaste tiden. Så mycket nytt på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar