onsdag 27 februari 2013

Tankar

Onsdag redan! Och sista februari i morgon. Februari har farit förbi sådär bara och i och med det har halva vårterminen gått. Vårväder ute, härligt!

Har stretat med en stipendieansökan igår, vem visste att det var så svårt att få pengar haha? Fyra olika bilagor från tre olika ställen. Totalt sex besök till platser för att få ihop det. Puust. Dagens roligaste var nog när jag inte fick mitt studieregisterutdrag och narvarointyg eftersom studiebyråns tanter höll på med keppijumppa. Eller nej, dagens roligaste var nog då vi var till Muminvärlden på studiebesök! Fick höra att det ordnas wedding seremonies för japaner med Muminfigurerna... Snusmumriken viger dem, Mumin  är best man och My brundtärna. Only in Japan ;D Eller only for japanese people kanske.

En katt i cylinderhatt...



Har glömt min datorladdare hemma så får passa på att använda datorerna i skolan och stjäla/låna mina kämppisars laddare då de inte själv behöver dem. Min akku håller nämligen en kvart och har slutat meddela när den håller på att ta slut. Sånt är skoj! Speciellt då man precis har kollat att det finns över 60% kvar och datorn i nästa sekund stänger av sig med ett pip. Och den vill inte riktigt starta normalt efter det. Hoppas på stipendiepengar så man kan köpa en ny och mindre dator! Mer behändig att ha med sig.


Och jag i cylinderhatt! Och nya håret, love ^^

1 kommentar: