måndag 15 december 2014

15.12

Måndag igen, måste skärpa mig och skriva oftare!

På tisdag åkte vi till Svartå slott för att fira Marres födis. Jag åt fisk och Marre hjort, supergott! Till efterrätt blev det ostbricka.

Födelsedagsbarnet

Julmysigt!

Suddig selfie

Gös med kronärtskockepuré, friterad kronärtskocka, hasselnötter.

Ostbrickan
På onsdag träffade jag både min handledare och uppdragsgivare för slutarbetet så nu ska det börja skrivas!

På fredag var det Åbo som gällde! Firade lillajul (lite sent jag vet) med mina girls från klassen. Började hos Kaisa, frossade getostbaguette, skinkrullar, amerikansk ostkaka, julstjärnor, skvallrade och drack cider. Kvällen fortsatte i Börs där vi dansade i flera timmar, gick hem via Mantun grilli till Hannas, där jag brukar sova när jag är i Åbo.

Vessaselfie på Börs. Hanna, Laura, jag & Kaisa.

På lördag var det brunch hos Annica med Nanna. Lyx att komma till dukat bord med äggröra, bacon, egengravad lax, Västerbottenost och en massa kaffe! Av någon orsak gick det inte tåg varje timme som det brukar, utan bara varannan? Hade tänkt ta treans tåg hem men fick bli fyrans, vilket ledde till att jag var hemma en timme före gästerna kom hehhe. Marre firade nämligen sin 25-årsdag! Vi var 15 pers, mycket lyckat men tyvärr tog jag inga bilder.

På söndag behövdes det sömn, börjar bli för gammal för tvådagasputkin haha. En lugn dag, Maya fick leka en stund med taxen Lotta, sen åkte jag hemhem och så lekte hon en stund med vår dobermann Nitza. Så länge som Nitza ligger ner går det bra, då de har ca 25kg skillnad i storlek. Sen åkte vi till Virkby och köpte pizza, kollade på serier och städade upp efter festen.

Här kommer lite bilder från vårt hus, tror inte jag har publicerat några? Köket iaf, borde skaffa en ordentlig kamera så man inte bara har dåliga mobilbilder...


Borde ha diskat före jag tog bilden hehe.


Och så en selfie på mig och Maya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar