måndag 8 december 2014

Jullista

  1. Vilken är din favorit julfilm? Har egentligen ingen favorit julfilm, men kollar på Sunes jul varje år.
  2. Har du någongång haft en vit jul? Jo, men inte på länge känns det som. Hoppas det blir en vit jul i år, såå mycket mer stämningsfullt!
  3. Var brukar du vanligtvis fira ditt jullov? Tidigare år hemhemma, men i år kommer jullovet att firas i mitt & Marres hus. Julafton först hemma hos honom och sen hemma hos mig.
  4. Vilken är din favorit julsång? Älskar julsånger, så svårt att säga någon favorit. Men Have yourself a merry little christmas & Gläns över sjö och strand dök först upp i mitt huvud så det får bli de två.
  5. Brukar du öppna någon julklapp på julaftons morgon? Vissa år har vi fått öppna en julklapp redan på morgonen, men väntar hellre till kvällen.
  6. Kan du namnen på julgubbens renar? Jaa, vad jag vet har jag bara hört talas om Rudolf?
  7. Vilken jultradition ser du mest framemot? Jag tycker om allting med julen! Stämningen, att man är tillsammans, maten och julklapparna. 
  8. Är din julgran äkta eller i plast? Hemhemma har vi alltid haft en äkta, mitt & Marres hus är ganska litet & så har vi en dog som säkert skulle älska att leka med julgranen så tror det får bli en liten bordsgran i år. Men nog äkta.
  9. Vad är din favorit julmat eller julgodis? Min favoritjulmat är fisken, romen, leverpastejen, potatis- och morotslådan. Julgodis-knäck och julstjärnor.
  10. Helt ärligt, tycker du mera om att ge eller få julkappar? Helt ärligt så tycker jag mer om att få julklappar, speciellt om jag inte vet vad paketet innehåller. Men samtidigt älskar jag att köpa presenter, speciellt om man har lyckats köpa något den andra verkligen blir glad över.
  11. Bästa julkapp du någonsin fått? Hmm, det första som dök upp i skallen var då vi fick biljetter till en vecka i södern julen -09, familjens första solsemester! Det är den julklappen jag blivit mest överraskad av, då man nu för tiden oftast har ganska bra aningar om vad man kommer att få.
  12. Drömställe att fira julen på? Är så pass traditionsenlig att jag nog vill fira d
  13. Är du bra på att paketera in julkappar? Om julklappen är fyrkantig och jämn-ja. Om inte- njaae.
  14. Bästa julminnet? Kommer inte på nån särskild händelse, men julen har alltid varit min favorittid på året. 
  15. När fick du reda på sanningen om julgubben? Minns inte hur gammal jag var, men jag kände igen den röda fleecen som julgubben hade på sig. Den var min gudfars. Sen spoilade jag tydligen hela grejen för min syster också hehe. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar