tisdag 9 december 2014

Sen sist...

Här kommer en liten update i form av bilder. 

Doggen har vuxit massor, hon blir 14 veckor idag!

Jag har skaffat nya glasögon och ser en aning bättre!


Doggen har hälsat på hemhemma

"Hingsten" Jaffa har fått en flickvän. Mer bilder i ett annat inlägg! 
Under veckoslutet var jag traditionsenligt på Voittaja-utställningen i Mässhallen. Utan hund den här gången, men åkte med Mayas uppfödare Jaana på lördag och hjälpte till med hundbyten då hon hade tre hundar med sig som skulle visas upp. Var även med och visade upp Werna (Nybygårds Wettiga Werna) i kasvattajaluokka. Extra bra gick det för Hjördis (Nybygårds Äkta Ädelsten) som på lördag fick titeln He JW-14 (Helsinki Juniorivoittaja -14) och på söndag JV-14 (Juniorivoittaja -14)! För er som inte är så insatta kan jag berätta att den bästa juniortiken och -hanen, bästa veterantiken och -hanen samt bästa tiken och bästa hanen får titeln Juniorivoittaja, Veteranivoittaja eller Voittaja -14.

Igår var jag till tandläkaren andra gången på en vecka. Första gången var det årskoll & röntgenbilder som gällde, igår skulle tandsten tas bort. Ååh vad jag hatar att ta bort tandsten! Vet inte varför jag får så mycket, måste googla ifall det finns nåt knep för att minska på helvetet. Förutom att ta bort tandsten gjorde hon också nån sodablekning, då hon tyckte mina tänder var mörka. Inte det mysigaste jag varit med om då hela halva tandköttet blödde efter tandstensborttagningen. Hela munnen  var ganska så öm igår, men om vi ska tänka positivt så har jag vita tänder och ingen tandsten för tillfället.

Idag fyller Marre 25! Det ska firas med mat på Svartå Slott ikväll och fest här på lördag. Började dagen med att duka fram lyxmorgonmål åt herren. Nu är han på jobb och jag SKA få praktikrapporten klar idag. Bara att börja skriva då haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar