onsdag 7 november 2012

It´s back!

Fan vad skönt att vara motiverad igen! Gårdagens studiebesök fick mig, och många andra säkert också, att få tillbaka lite motivation och hopp för att det nog blir något av oss! Råkade dessutom träffa en kvinna, som tillsammans med ett andelslag hade startat ett café. Exakt vad vi försöker göra-vad är sannolikheten till det?! Alltså, vi är med och tävlar om att ta över skolans café efter ett av de andra andelslagen. Fyra team är intresserade och nu har vi tid till fredagen att få ihop en ansökan samt budget. Efter det väljs det två bästa ut och ska gå på intrevju, därifrån väljer man vem som får ta över det hela. Mycket jobb, men samtidigt väldigt lärorikt! Ska skriva ihop en verksamhetsplan idag, plus skapa Facebookevenemang för ett annat projekt, Ravintolapäivä! Vi öppnar nämligen restaurang på nästa Ravintolapäivä, den 17.11.

Förutom dessa projekt (och några andra) går jag också en första hjälpkurs den här veckan, läser ryska och läser skolböcker samt skriver essä på dem. Har märkt att jag måste ha ganska mycket att göra för att vara motiverad. Dessutom måste det vara intressanta grejer! Har också städat mitt rum idag, något jag har tänkt göra i flera veckor.

Hoppas det här håller i sig! Nu ska jag göra tonfisksallad, sen fortsätta jobba! Eller, några bloggar hinner jag läsa först, men sen hard work :))

Hyvä minä ^^

2 kommentarer: