torsdag 15 november 2012

Komplimanger

Vi finländare är nog så dåliga på att ge och speciellt ta emot komplimanger. Varför? Man vill inte verka överlägsen och jantelagen är stark. Man ska inte tro att man är något. Därför är det skönt att få höra att man borde vara stolt över sig själv och dessutom tänka "det borde jag faktist" istället för det vanliga "njaa...inte vet jag nu" Har försökt ändra mitt tankesätt mot ett mer positivt, tydligen har det lyckats :) Alltid skönt att höra att andra märker och visar uppskattning då man anstränger sig och jobbar hårt. Dessutom motiverar det ju att fortsätta i samma spår. Det tänker jag nog göra, blir att jobba hårt nu de 4 (hur kan det vara FYRA??) veckor vi har kvar till jullovet så man kan ta 3 helt lediga veckor sen, utan att tänka på allt man borde ha göra eftersom man lämnat det ogjort. Har samlat ihop 12sp den här hösten, får jag in alla kurser (vilket jag tänker få) blir det 20sp till före jul. 32 på en termin, not bad :)) MEN, då ska ryskan bli godkänd. Suck, borde ta och läsa massor men finns inte riktigt inspis till det. Nästa vecka tänker jag läsa ryska alla dagar! 

Random bild. Men snygga skor och attityden jag gör vad jag vill, gillar du det fine-om inte-so?



PS. Läsvärt inlägg på Kajsas blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar