söndag 7 april 2013

Update

Blev en liten bloggpaus över påsken och förra veckan. Påsklovet gick åt till att fundera över när M kommer att åka till USA och att njuta av den sista tiden tillsammans. Sen åkte vi till Russia med klassen. Var en rolig resa, har länge velat åka till Ryssland men det har inte blivit av. Lite kulturkrockar, annorlunda kundservice och inga växelpengar nånstans. Men en fin stad med massa vackra byggnader! Dessutom hade vi helt super väder :)

Kajsas bild. Turisterna framför Eremitaget.

Kajsa&Kaisa

Efter Rysslandsresan (på torsdag) hade jag tänkt ta tåget till Åbo, men nånstans i skogarna mellan Karis och Salo fick jag höra att Marres flyg till USA hade blivit bokade. Start lördag 7.40. Det kom lite som en chock. Visste att han skulle åka tidigast på lördag men hade ändå räknat med att det skulle bli lite senare. Hoppade av tåget i Salo och åkte tillbaka till Karis för att sen ta mig till Svartå för att umgås före han åkte. Det var nog de kortaste två dagarna jag har upplevt på länge.

Kändes inte alls roligt att stiga upp 4 på lördagsmorgonen och sätta sig i bilen till flygfältet. Ju närmare man kom, desto mer insåg man att han kommer faktiskt att åka iväg idag. Hade inte fattat det tidigare. Citerar min Fbstatus:  

 Brukar vara lite annan fiilis då man e på flygfältet... Kändes som en scen ur en film, farewell vid security checken :(( Älskar dig Marre, du ska ha helt fantastiska 7 månader i USA! Hoppeligen kommer jag efter i juli :)

Kändes nog jobbigt att skiljas åt där och att åka hem igen. Blev dock ännu mer motiverad att fixa en plats åt mig i USA, så att vi ses om tre månader. Han blir där i sju, det är nog jävligt länge. Men jag tror nog att det kommer att gå bra, tänker satsa på träning & bra kost samt skola medan han är borta. Dessutom tror och hoppas jag att han kommer att ha det helt super där borta! Finns ju FB & Skype så månne int vi klarar oss! Men just nu känns det nog tungt. Ska krypa ner under en filt med en kopp te, se på bra serier och gråta lite så känns det bättre sen.

I morgon till skolan igen, länge sen sist! Tror att bara jag får lite att sysselsätta mig med så kommer nog de här tre månaderna att gå snabbt. Snart är det juli och jag åker iväg till USA. En sak ser jag dock inge fram emot, själva resandet. Tog 22 timmar för M att komma fram... 

En somrig bild i väntan på juli. Älskar dig <3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar