torsdag 28 mars 2013

Påsklov, Ryssland och jobb

Hade sista skoldagen före påsklovet idag, nu är jag ledig tills nästa veckas fredag! Påsklovet blir extra långt eftersom vi kommer att åka till St. Petersburg med ett gäng från klassen nästa vecka. Vi åker på tisdag kväll med båt från Hesa, är onsdagen i Ryssland och kommer sen på torsdag morgon tillbaka till Hesa. Ser fram emot resan, har redan länge velat åka till Ryssland men det har inte blivit av. Vi kommer att åka på en tre timmars rundtur med buss så vi kommer att hinna se en hel del fast vi bara är där en dag :)


Finns mängder av fina byggnader!


Idag har jag haft två arbetsintervjuer, en på tyska och en på svenska. Den på tyska var på lektionstid så inte så allvarligt, men det gick ändå bättre än jag trodde det skulle gå! Fick höra att jag hade det mest flytande uttalet från vår grupp, så nånting har man lärt sig :) Den andra intervjun var på Muminvärlden, marknadsföringsavdelningen. Tror dock inte att jag kommer att få praktikplats där, eftersom jag inte kommer att kunna fortsätta jobba där under sommaren.

Skickade iväg mina ansökningar till USA igår och idag hade jag fått svar från en av platserna att de nog behöver hjälp och att de ville veta mer vad det innebär om jag skulle komma dit på praktik! Så håller tummarna för att det lyckas :) Tar mellan 1 och 2,5 månader att få visum så skulle vara skönt att få igång allt så fort som möjligt!

Nu ska jag göra undan det sista skolarbetet innan påsklovet, sen packa för en vecka och så hoppa på tåget hem! Glad påsk!

1 kommentar: