måndag 25 mars 2013

Ansökningar, tulpaner och te

Har skrivit ansökningar i flera timmar, skrivit tyska oregelbundna verb, gjort to-do-listor, druckit te, googlat städer och företag i North Dakota och läst lite bloggar & spelat Candy Crush Saga mellan varven.


 M var till ambassaden idag och borde få sitt visum imorgon eller i övermorgon, sen vet han när han åker. Men om sisådär en vecka åker han iväg till USA för sju månaders praktik. Har inte fattat det helt ännu, man kan inte riktigt förbereda sig mentalt då man inte vet exakt när han åker. Om allt går som jag vill åker jag dit på praktik i juli. Men mycket ska fixas om det ska bli så! Kommer nog att kännas konstigt då han är så pass länge borta, får skaffa Skype och sysselsätta mig med mycket så går väl tiden fort hoppas jag. Känns ändå som det inte blir en så stor chock som det skulle kunna bli, eftersom vi inte ses varje dag nu utan bara på helgerna. Eller det intalar jag mig själv i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar