måndag 21 oktober 2013

List

1. Hur gammal är du om fem år? 27.
2. Vem var den sista du träffade? Mina kämppisar
3. Hur lång är du? 1,64.
4. Vilken var den senaste film du sett? The Great Gatsby
5. Vem ringde du senast? Hanna ringde mig, minns inte vem jag ringde senast?
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Är sjuk så kommer inte till skolan idag, till Hanna
7. Vad är dagens planer? Dagens planer inte så mycket mera. Kollat ett avsnitt GG & sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka SMS. Men har blivit bättre på att ringa folk :)
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Grön-bruna
12. När vaknade du idag? Typ kl 9
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Näe
14. Vilken är din favoritplats? Hmm, svårt. Just nu trivs jag bra i Åbo.
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Länge dit, vem vet var man är då? 
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker, speciellt att vara ensam då det var mörkt.
18. Vem fick dig att skratta senast? Kämppisarna
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nepp, äger hela en faktiskt. 
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast utan/med lite kläder
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 vanliga dynor, av vilka jag sover med en. Sen har jag 7 prydnadsdynor för tillfället. (och 3 i skåpet)
23. Hur många landskap har du bott i? 2, Nyland & Egentliga Finland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Har väl hänt hehe
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota, eller yllesockor. 
26. Är du social? Om jag vill vara det. 
27. Vilken är din favoritglass? Antingen isglass eller nånting med nötter
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, spara, köpa bil
29. Tycker du om Kinamat? Har lite traumor, men har tänkt att jag borde smaka igen. Det är ju trots allt...5 (?) år sedan jag åt det senast
30. Tycker du om kaffe? Jo.
31. Vad dricker du till frukost? Vatten, te eller mjölk
32. Sover du på någon särskild sida? Om jag sover ensam, över hela sängen. Annars närmare väggen.
33. Kan du spela poker? Sådär halvt. 
34. Tycker du om att mysa? Jess :)
35. Är du en beroendemänniska? Mjaa, tycker inte det?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jo.
37. Vill du ha barn? Nångång, inte ännu.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, finska, ok tyska och grunderna i ryska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. 
40. Föredrar du havet eller en pool? Hav.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, kläder, skor, böcker, cd:n, presenter. 
42. Äger du dyra smycken? Nej. 
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ost.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Kan inte säga bara en :)
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett ärr i pannan som jag fick när jag föll på vår hund när jag var liten och hon bet mig.
47. Vad har du för ringsignal? Drunken Lullabies-Flogging Molly
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Finns en del hemma, typ små skor och någon klänning
49. Flirtar du mycket? Nepp
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I en hyrd Nissan Versa i North Dakota, USA.
51. Kan du byta olja på bilen? Mjaa, om nån hjälper lite?
52. Har du fått fortkörningsböter? Nepp. 
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser Sommarboken av Tove Jansson
54. Läser du dagstidningen? Om jag är hemma, jo. I Åbo har man inte råd med sån lyx.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? ibland. Sjunger desto mer.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? X3m blir det oftast.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Stipendiesiffror.
59. När var du i kyrkan senast? Var i i kyrkan (as in i själva byggnaden) när jag var i Danmark. Det ösregnade och vi avbröt vår rundtur på Mandö för en regnpaus i kyrkan.
60. Vilka personer utmanar du? Om nån nu råkar se denna lista och blir inspirerad-varsågod :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar