torsdag 10 oktober 2013

Back in business

Tillbaka i Åbo efter en händelserik vecka!
Tisdag-söndag var jag i Danmark (för första gången!), närmare sagt i Skovly. Vad gjorde jag där då, av alla ställen? Jo, jag deltog i Nordisk Ledarskola som ordnades av NSU. Vi var över 20 deltagare från Finland, Norge, Danmark, Island, Grönland, Estland och Tyskland.Hade en intensiv vecka med en massa olika föreläsningar, de flesta på danska. Träffade en massa härliga mänskor, skrattade mig igenom hela veckan och lärde mig en massa nya saker. Vi var på en gård och lämnade den bara en dag, så man blev verkligen close. Är jätteglad att jag åkte, är superinspirerad och vill åka iväg på nya internationella seminarier och kurser, genast!

Hela högen


Som om inte det skulle räcka med det har jag ju fått hem Marre också! Sökte honom från flygfältet på måndag, han hade haft lite strul med flygen, ett var försenat så han missade ett förbindelseflyg sen men kom med på nästa så allt löste sig :) de här 6 månaderna gick nog så snabbt! Måste vänja mig vid att han är i samma tidszon och land nu hehhe.

Just nu är jag back i Åbo, mycket skolgrejs att fixa eftersom vi har utmaningsvecka för oss själva den här veckan. Fackuppsats syfte borde skrivas, böcker borde läsas, Kroatiens turismsystem borde undersökas och allt möjligt. Men hellre har jag mycket att göra än att ha för lite, märkte igen i Danmark hur mycket man  hinner med bara man vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar