tisdag 29 oktober 2013

Lista

Hur gammal är du? 22
Hur gammal känner du dig? 20. 
Vad har du gjort i dag? Ätit morgonmål och gjort tyskaläxa, gymmat, ätit lunch, haft bokföring & tyska, ätit, gjort tyskaläxor, läst bloggar, kollat på GG.
Vilken film såg du senast? Turbo. Rekommenderar! 
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Gillar egentligen alla, men våren är nog bäst. Då blir det ljust igen, man kan börja sitta ute på kvällarna och planera inför sommaren.
Är du besatt av någonting? Njaa, läser väl ganska så många bloggar...
Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ligger på sängen i mitt rum i vår femma i Åbo. Har ett blommigt påslakan och en grön filt på sängen. Man hör trafiken från gatan utanför, det är ganska mörkt. 
Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag är pedant, gillar inte godis speciellt mycket, tycker om att vara ensam.
När vaknade du i dag? 09:00.
Vilken är din favorithögtid? Julen
Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? En spontan dag i ett varmt land.
Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Aldrig är ett starkt ord. Har inte besökt nåt ställe jag inte skulle kunna återvända till. Fast helst vill jag ju upptäcka nya platser :) 
Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nord Amerika, Asien
Vilka yrken har du provat på? Jobbat på grönsaksodling, försöksgård, med inkvarteringstjänster, som hjälpledare. 
 Vad sa du senast? "Sonja ha beställt presenten!"
Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Tyska och hissa.
Vad köpte du senast? Ett äpple
Hur många gånger har du flyttat? Först från Ingå till Karis, till Svartå , till Åbo och så vidare till Mariegatan. Alltså fyra gånger. Snart blir det flytt igen, bort från Mariegatan, kommer att bo på olika platser i två månader och sen blir bär det av till Kroatien!
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 12, gick på sexan. Spelade fiol och red. Fick min första mobiltelefon. Umgicks med mina vänner.
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Extra speciellt? Kommer inte på nåt. 
Vad heter du i andra namn? Regina Elisabeth
Har du några husdjur? Jo, Wilma!
Vill du gifta dig? Nångång.
Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Borgå, pappa i Ingå
Vilka är dina största svagheter? Blir lätt irriterad och är pedant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar