tisdag 7 augusti 2012

Don´t count the days, make the days count.

Hörde på X3M igår, de talade om att dagens människor inte kan vara utan att göra något, att bara vara. Typ sitta på soffan och inte göra nåt, inte ens läsa en bok. Jag håller helt med, man gör allt för mycket hela tiden. Märker hur mycket mer jag är på Facebook efter att jag fick min smartphone t.ex. Man har ett slags måste att göra något. Jag har väldigt svårt att, speciellt på sommaren, bara ligga och göra ingenting. Blir stressad av att jag inte gör något, att jag "slösar bort" dagen. I alla fall om det är fint väder känner jag att jag måste vara ute och göra något, helst nånting somrigt eftersom sommaren är så kort och man inte ändå hinner göra allt man hade tänkt. Helst ska man dessutom fota det man gör och posta på Facebook/Instagram. Märker att jag och M är olika på den punkten, när jag stressar på och ska hitta på något med våld som vi måste göra tar han det lugnt och tycker att inte behöver vi väl göra något. Opposites attract sägs det ju. Och bra är väl det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar