onsdag 15 augusti 2012

Roman

Usch vad dagarna springer iväg, redan onsdag? Efter 2 dagar ledigt var jag på jobb idag igen, painting all day long. Cyklade dit och tillbaka, yay.I morgon blir det halv 8 hos Anette, del 4/8 nu! På fredag bär det av till Östra Nyland för lite partey.Föräldrarna var sådär passligt till Eesti förra veckan så fick mina förråd påfyllda :)

Nu är det 2 och en halv vecka tills skolan börjar. Har varit "ledig" (haft praktik och jobbat) sedan maj, alltså snart 4 månader. På ett sätt känns det som en lång tid, tycker inte jag minns vad som hände i början av sommaren typ? Dessutom har det varit så kallt att man hela tiden har väntat på att sommaren ska börja på riktigt.Jag och M har bott tillsammans sen halv juni...va bara halva juni? Det känns som mycket längre! :D I alla fall. Det här har varit en konstig sommar. Har mått sämre och bättre, jobbat på många ställen, haft dåligt med pengar och inte blivit närapå så brun som jag brukar vara. Dagarna har runnit ihop, har svårt att utskilja så hemskt många specifika händelser. Juni: Mötley Crüe, Popkalaset, midsommar, dans på Svartå lavan. Juli: Karis hundutställning, fest hos Sonja, Karisnatten. Augusti: Hauho, Åbo, jobb. Mitt minne är seriöst helt skit! :D

På ett sätt ser jag fram emot hösten. Längtar efter att bo i en stad, där allt finns nära. Alla möjligheter, alla människor. Längtar efter att bo på Mariegatan, träffa alla från klassen och börja läsa ryska. Men, det finns ju ett stort men. När jag flyttar till Åbo byts sambolivet ut till distansförhållande. Suck. Gick ju helt bra förra året, men det kommer att ta ett tag före man vänjer sig vid att M inte finns där. Att sova ensam. Usch. Men, ska njuta för fullt av de sista veckorna! Enda dåliga är ju att M jobbar hemma på deras gård och arbetsdagarna är ganska så långa så vi ses inte så mycket fast vi bor ihop :/

Ett ganska sekot inlägg, men sånt som snurrar på i mitt huvud just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar