söndag 26 augusti 2012

School


Vad studerar du/ vad har du studerat? Turism vid yrkeshögskolan Novia i Åbo. Börjar på mitt andra år i höst.
Känns det som om du har hittat rätt utbildning för dig? Vet inte riktigt. Trivs jättebra i skolan och med min klass, men vet inte vad jag vill göra när jag är klar. Kanske studera något helt annat. Vem vet.
Bästa tipset på hur man skall vakna en tidig morgon? Sätta alarmet 10 minuter tidigare än man måste, snooza en gång och sedan ta en dusch. 
Vad finns i din skolväska? Häfte, kalender, hörlurar, nycklar, läppomada, näsdukar, gamla kvitton, pennor och sånt.
Vad had gett dig allra mest under skoltiden? Älskar att bo i en stad, att själv ansvara för sig själv. Att träffa nya människor och lära sig nya saker. 
Billigaste middagen för en studerandes budget? Studentrestauranger, purésoppor, makaroner & fiskpinnar, pasta& pesto.
Bästa spartipset? Köpa mindre/billigare alkohol. Mer hemmafester, mindre krogbesök. Shoppa mindre/sälja saker på loppis. 
Vad annat skulle du kunna tänka dig att studera? Vet inte riktigt. Nåt med unga/barn kanske.
Bästa tipset på hur man skall hålla sig vaken under en lång skoldag? Kaffe och frisk luft. 
Jobbar du på sidan om? Med vad? Nepp.
Ditt värsta gulnäbbsminne? Har inget dåligt, tyckte att gulisen var superkul! En hel del alkohol, visst, och mindre kläder, men inget tvång utan man gjorde det man kände för.
Bästa temat på skolfesten? Future Career var ganska kul, varierande outfits. Hippiesizen, blev placerad för bästa outfit hehe ^^ 
Nologaste skolminnet? Har varit lite småkonstig med mina vänner under hela vår skoltid. Blev normala(re) först på..gymnasie 2an? har t.ex. hoppat grodhopp runt en gräsmatta (5an), ätit maskrosor och kirskål (3an) och betett oss lite speciellt. Men tycker inte att det är nolot, tvärtom tycker jag att det är en bra grej, nu bryr jag mig inte så mycket om vad folk tycker om mig, vad jag gör eller vad jag har på mig. 
Blyers eller bläck? Mapp eller Häfte? Bläck och häfte, no question! 
Har du alla pennor i penalen? Äger ingen penal :)) Men kanske inte alla mumintroll i dalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar