fredag 24 augusti 2012

Week off

Har haft en slö vecka. Känt mig flunssig och febrig och så har det ju varit ganska dåligt väder också. Blev liksom höst över en natt typ? Synd. Nu när man är ledig så skulle det ha fått vara sensommarvärme, sena kvällar vid grillen och sånt, men istället har jag mest legat hemma och kollat på Desperate Housewives. Har sett en säsong på en och en halv vecka hehe.

Men, visst har jag gjort annat också! På tisdag var jag och Helena båda lediga så vi bestämde oss för att hitta på något. Blev en spontan dag, hade inget planerat utan bestämde oss när vi träffades att fara till Fiskars. Strövade omkring, gick in i alla små söta butiker, gick på en matutställning, tog det lugnt och snackade. Blev också intervjuade till en tidning om en utställning. Jag som är en sån inredningsexpert... Hade tänkt äta lunch i Fiskars men klockan var för mycket och vi hade ingen lust att betala för ala carte så vi drog till Serendi istället. Mysigt ställe, fattar inte varför vi bojkottade det i gymnasiet? Teinitemppor. Sen shoppade jag en ny mascara som jag trodde var svart men visade sig vara brunsvart...kul att sätta 16€ på nåt som sen inte har rätt färg. Kollade sen igenom ett par loppis, köade t.o.m. utanför ett före det öppnade. Med en massa pensionärer. Köpte 3 vinglas för 1,50€, aika hyvä. Älskar att gå på loppis och rota, man vet aldrig vad man hittar! Måste lägga in en bild på mitt mest random loppisköp nånsin. Låt mig presentera, Gorba! Köpt för 4€ i Karismas loppis i Karis våren 2010. Varför har det ens gjorts en docka av Gorbatjov? Som dessutom grymtar när man trycker på den? Random. Nå, Gorba har iaf varit med på en resa till Vasa, sen blev han tyvärr lite bortglömd...men sitter på en hylla hemma ännu!

Gorba som DJ.

Gorba-Sonja-Free Willy (ett annat loppisfynd)

Det är iaf kul med spontana dagar som den här tisdagen!Allt för sällan kollar man in närmiljöerna och vad det egentligen finns för utbud! Fiskars är dessutom supervackert, och på eftermiddagen var det nästan varmt! :o

Bilder från Fiskars:

Mitt sälskap!

Från matutställningen...

Allt var gjort av trä i den här montern! Träpizza...

Träsandwishar

En massa små flaskor fyllda med färgat vatten

Fina nyanser ^^




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar