onsdag 11 december 2013

10.12

10. Berätta om vad som finns i din väska.
Inte så mycket spännande där, min plånbok, kalender (skulle inte klara mig utan den!), skolhäfte, do-to-häfte, hörlurar, näsdukar, läppbalsam, nycklar. 

Var precis och kollade på The Hobbit-the desolation of Smaug, riktigt på premiären. Helt kul upplevelse, folk var utklädda till Hobbitar, alver och såg någon Gandalf också. Mer applåder och utrop än om man skulle ha sett filmen senare och så lottades det ut lite grejer också. Jag fick dock inget. 

Själva filmen var riktigt bra, i början kände jag att jag borde ha kollat ettan före för att påminnas om vad som hände där, men kom nog snabbt in i handlingen. Spännande och bra film, satt på helspänn stora delar av filmen. Och musiken...finns det nån bättre filmmusik? Gåshud över hela kroppen. Har läst boken nångång, men minns inte exakt vad som händer där. Storyn i stora drag jo, men skulle vara intressant att veta hur mycket som har lagts till i filmversionen. Legolas var iaf med en hel del, najs!

Ett stort minus var att jag såg den i 3D. Visst blev många effekter snyggare, men då jag hade vanliga glasögon under 3Dglasögonen skavade de på nästan helt fruktansvärt. Hade fina röda märken på näsan sen. 

Kommer ju ännu en film, får vänta ett år till på den då. Värsta cliffhangern var det iaf i den här filmen. Eller, okej i Hunger Games var den ännu värre. Också ett års väntan där.

Men nu ska jag sluta nörda mig och sova istället. Eller okej, trailer ännu ifall nån inte har sett den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar