onsdag 11 december 2013

11.12.13

11. Berätta om ditt hem.
Jag bor i en femma i Åbo centrum med 3 av mina vänner. Alla har egna rum, sen finns det vardagsrum, kök, WC , badrum, balkong och två klädrum. Har bott här i 1,5 år och trivts som fisken i vattnet! Nära till allt, bra plats att ha förfester och dessutom är kämppän stor och fin. Gillar mitt rum, nu har jag fått det ganska klart och då är det såklart dags att flytta ut. Kommer att sakna vår kämppä och att bo med mina vänner. Det har varit en härlig tid, men samtidigt ska det bli skönt att flytta ut. Jag kommer ju inte att flytta in i något eget nu, utan bara flytta mina saker i förvar tills jag kommer hem från Kroatien. Därför känns det lite trögt att packa ihop alla saker. 

På tal om Kroatien, fick idag mejl om att de har fått vår ansökan och att vi kommer att få svar när vi har blivit antagna. Jaha, tar lite längre än  jag trodde. De från min klass som ska på utbyte till Tyskland fick brev om att de har blivit antagna redan för flera veckor sedan. Medelhavsmentaliteten som syns kanske?

                                                    Bilder från min julpyntade rum, varsågoda!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar