måndag 16 december 2013

16.12

Blev en liten bloggpaus under helgen, har träffat familjen, Marre, vänner, druckit glögg och kaffe, cruisat och varit på hundutställning. Idag hade jag årets sista skoldag, mysigt med julmusik och lunch med teamet. Ikväll ska vi till Sofia och baka julstjärnor och dricka glögg. Julmys <3

13. Berätta om din favoritsak.
Vet inte om jag har någon favoritsak. Min telefon använder jag mycket, men tycker inte alls om den. Den fungerar typ aldrig, därför har jag önskat mig en ny till julklapp, en Lumia 820! Annars tycker jag om mina smycken. Går hemskt sällan utan nåt smycke/klocka. 

14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.


Den här bilden är tagen av syster på ett tak i Vasa i juli 2010. Då var vi tredje sommaren i rad i Vasa en vecka med kompisarna, solade, shoppade, festade och gick på festival. En härlig tradition, blev fyra somrar i rad, senast då 2011. Har alltid haft superkul där, borde åka dit igen snart. 

Om bilden kan man ju kommentera att mina utväxter var ganska hujsiga, att jag har valt en konstig foundation och att min kära framtand verkligen stod ut mycket. (Föll ju alltså med cykel och slog av 4 tänder 2010, de är nu fixade och har porslinskronor. Men hade tillfälliga kronor ganska länge, ett år tror jag?) Och dessutom ser jag liten ut! 

15. Berätta om en av dina favoritfilmer.
Orkar inte berätta desto mer, listar istället några. Lord of The Rings, Moulin Rouge, Across the Universe, Harry Potter-filmerna, Hunger Games, The Hobbit. Ser gärna på Disney-filmer också.

16. Berätta om hur du var när du var liten.
När jag var liten var jag snäll och gjorde alltid det som sades åt mig. Jag var ganska tyst, bråkade lite och var aktiv i skolan. Jag älskade hästar, böcker och att leka i skogen. 

Många luckor på en dag, ska försöka få en per dag i fortsättningen. Veckan ser ganska tom ut, glöggkväll idag, jullunch på sommarjobbet på onsdag, jobb lördag-söndag om det finns snö. Ska ta det lugnt, men borde också börja packa ihop mina saker. Den 4.1 ska vi vara ute ur kämppän, det närmar sig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar