måndag 26 januari 2015

26.1

Så var det måndag igen och sista veckan av januari påbörjas. Sjukt att redan 1 /12 av året har gått, tycker det precis började.

Sen sist:

På fredag åkte vi till Borgå med mamma & Denice för att hälsa på mommo som bor på servicehem. På vägen blev det ett stopp i IKEA och i Borgå hann vi med lite reashopping. Maya var med och fick lite social träning, måste tydligen ha mer sånt eftersom hon var ganska osäker.

På lördag var det middag hos Anette & Robert, totalt var vi åtta pers. Kul kväll med vin, spel, goda pajer och ivriga diskussioner. Tiden gick hur fort som helst, tog taxi hem där vid fyra.

Igår var en slö dag med Suits (har snart sett alla avsnitt, behöver en ny serie att kolla på!) osso bucco hemhemma och lite hemmafix. Har äntligen hittat min sängkappa som har varit försvunnen sen jag flyttade från Åbo, så sängen blev lite snyggare. Köpte dessutom skitsnygga påslakan från H&M när jag vari i Åbo senast så nu ser hela sängen muy bueno ut.

Idag har jag varit på morgonpromenad med doggen (otroligt för vi är båda ganska så morgontrötta), läst litteratur till examensarbetet och håller nu på och skriver. 17.4 ska arbetet vara inlämnat, dagens saldo är 7 sidor av minimiantalet 30.

Imorgon ska jag på jobbintervju, har sökt praktikplats på Päiväkumpu Spahotell i Karislojo. Har ännu fyra veckor praktik kvar före jag blir klar så hoppas på att göra den där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar