fredag 2 januari 2015

Årsresumé 2014

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag bodde utomlands i 4,5 månader, studerade på engelska, interrailade, reste till 16 länder, bodde tillsammans med Marre längre än 3 månader i sträck, köpte en hund tillsammans med honom, köpte bil.

Hur har ditt 2014 varit?
Händelserikt! Hann med allt från utbytesstudier till samboliv med hundvalp och bil.

Blev du kär i år?
Jag förblev kär.

PGs bild. Marres dimissionsfest. (Oj vad jag var brun!)

Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?
21.2-dagen vi reste till Kroatien och 2.7-när vi kom hem. 25.10-fick vi hem Maya. 

Vad är din största framgång 2014?
Att jag åkte iväg på utbyte.


Trieste

Bästa köpet?
Min bil.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, bilen, kläder.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla resor, Marre, mina vänner och Maya.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Waves

Vem har du umgåtts med mest?
Första halvan av året-Hanna och andra halvan Marre. Av den enkla orsaken att vi bodde ihop.

Har du haft ett förhållande under 2014?
Ja.

Vart reste du under 2014?
Oj, nu blir det en lång lista! 
Kroatien (massa ställen, men Rijeka, Split, Dubrovnik, Makarska, Krka, Plitvice osv), Italien (Venedig, Milano, Verona, Trieste), Schweiz (Zürich), Liechtenstein (Vaduz), Tyskland (Kempten), Österrike (Wien), Slovakien (Bratislava), Polen (Krakow och Auschwitz), Ungern (Budapest), Bosnia-Herzegovina (Neum), Slovenien (Bled och Ljubljana), Norge (Tromsö), Lettland (Riga), Estland (Tallinn), Storbritannien (Cardiff och Port Talbot). 

Ivriga railare i Budapest

Är det något du saknade år 2014 och vill ha 2015?
Träningsmotivation! Eller, under utbytet var motivationen bra och vi gymmade 3-5 gånger i veckan, men efter att jag kom hem har det varit ganska så dåligt med tränandet. 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Veronica Maggio spelade i The Cirkus den 18.2, så när det blev den 19e firades det med shottar. Sen gjorde jag inte så mycket vad jag kommer ihåg?


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Kommer inte på något på rak arm, en bil under hösten skulle ha varit bra men köpte en i december så från och med nu kan jag lättare ta mig från plats A till plats B.

Vem saknade du?
Under utbytet saknade jag alla nära och kära, men även under hösten tyckte jag vi sågs för sällan.

Hälsade på Jennifer i Tromsö i november!

De bästa nya människorna du träffade?
Mina vänner från utbytet.

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Skjut inte upp saker, träna och hitta på mer istället för att slöa framför tvserier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar