torsdag 22 januari 2015

Lista

FOOD-OLOGY
Vilken är din favoritsalladsdressing?
Jaa, slänger på vad som råkar finnas i kylskåpet. Men gillar gräddfilssåser och egengjord oljebaserad dressing.
Vilken är din favoritrestaurang?
Älskar mat och att äta och provar gärna på nya grejer. Spontant kom jag att tänka på Spagho i Rijeka, en amazing italiensk restaurang med låga priser (mätt med finska mått). Om vi talar om Finland, KW i Karis är riktigt bra och Dennis i Åbo är också ett säkert kort.
Vilken maträtt kan du äta 2 veckor i sträck utan att börja må illa av den?
Hmm, två veckor är ganska så länge, men skulle säga gröt eftersom man kan variera smaken ganska så mycket beroende på vad man lägger på gröten.
Vilka fyllningar vill du ha på din pizza?
Har två, eller nej tre vakio pizzor. 1) Kebab, bacon, feta, smetana. 2) Tonfisk, tomat, ananas, feta. 3) Kyckling, parmesan, rucola, bacon, caesardressing. 
Vad vill du ha på din smörgås?
Mycket. Gärna av alla sorter det finns. 
TECHNOLOGY
Hur många TV-apparater har du hemma?
En tv, men också två datorer och en pad.

Vilken färg på mobiltelefonen har du?
Ville egentligen ha en vit, men har en röd då min Lumin (820) slutade göras när jag köpte den och röd var enda färgen de hade i Ekenäs Gigantti. Men har ett skal på den, eeh står typ home is where the heart is?   Edit: Wherever we are together that is home. 
BIOLOGY
Är du höger – eller vänsterhänt?
Väldigt högerhänt. 
Har du någonsin opererat bort något från din kropp?
Näe, har inte opererats nånsin. Men fyra tandhalvor har slagits ut, om det räknas.
Vad är den senaste tunga grejen du lyfte?
Vedkorgen. 
Har du någonsin blivit medvetslös?
Näe, har svimmat en gång men vaknade upp genast.

BULLCRAPOLOGY
Om det var möjligt, skulle du vilja veta vilket datum du kommer att dö?
Nej.
Om du skulle ändra ditt namn, vad skulle du då ändra det till?
Som liten ville jag alltid heta Linda, men nu är jag helt nöjd med mitt namn. Dock så kallar ju 98% mig för mitt smeknamn -Hellan istället för mitt riktiga namn -Helena. Hände sig t.o.m. att en kompis bokade båtbiljett för Hellan Grönholm senast vi skulle på kryssning haha. 
Skulle du dricka en hel flaska riktigt het och kryddstark sås om du fick 1000 euro för det?
Är överdrivet känslig för stark mat, så nej tack.
DUMBOLOGY
Hur många par flip-flops äger du?
Ett par
När var senaste gången du blev tagen av polisen?
Har aldrig blivit tagen av polisen, bara åkt bak i polisbil en gång när jag var med om en krock.
Vem pratade du med senast?
Doggen, eller Marre om djur inte räknas.
Vem kramade du om senast?
Marre.

FAVORITOLOGY
Årstid?
Våren när allt börjar bli grönt och varmt igen , man gör upp planer och ser fram emot sommaren. 
Högtid?
Julen.
Veckodag?
Lördag! Ledig dag och så har man ännu en ledig dag framför sig. Dock jobbar jag ju inte just nu så alla dagar är egentligen lediga men ändå...
Månad
December för att det är en mysig månad med ljus, julpynt och väntan på julen. Maj för att det äntligen (oftast) börjar bli varmt och augusti för att det oftast är finaste sommarmånaden. 

CURRENTOLOGY
Saknar du någon just nu?
Näe
Ditt humör just nu?
Halvslö men på ganska bra humör
Vad lyssnar du på just nu?
Datorns surrande
Vad tittar du på just nu?
Datorn, tulpaner i ena ögonvrån och doggen i andra.
Oroar dig för?
Oroar mig inte så mycket.

RANDOMOLOGY
Vilken var den första plats du gick till idag?
Gick ut med doggen.
Vilken är den senaste filmen du såg?
Oj hjälp, mitt minne är så dåligt. Senaste Beckfilmen?
Ler du ofta?
Jo, eller det har jag iaf fått höra


QUESTION-OLOGY
Svarar du alltid i telefon?
Om jag hinner, ja.
Om du får ett sms kl 4 på morgonen, vem är det högst troligen?
Nån av vännerna
Om du skulle ändra din ögonfärg, vad skulle du byta till?
Klarare grön, har grönbruna nu.
Har du någonsin haft akvariefiskar?
Nej. Och kommer aldrig att skaffa heller. Typ onödigaste nånsin.
Vad önskar du dig till din födelsedag?
En bra, liten kamera, resepengar och 10-gångerskort till gym/simhall. Kom precis på att jag fyller om mindre än en månad.
Kan du göra armhävningar?
Fuskarmhävningar-ja. Riktiga kunde jag när jag kom hem från Kroatien (första gången i mitt liv). Orkade med hela sju stycken. Stolt. Men, nu är min kondition helt skit så orkar nog inte en enda.
Hur känner du dig inför framtiden, exalterad eller oroad?
Relativt exalterad, blir ju som ett nytt kapitel när jag blir klar från skolan. (Kliché, jag vet)
Har du någonsin varit med i en bilolycka?
Ja, två faktiskt. Ena var ganska liten, blev bara påkörda bakifrån. Andra var lite större, en bil körde på min sida av bilen (passagerarsätet) från triangel. Min dörr trycktes in så att brandkåren måste komma och bryta upp den. Jag fick dock inga större fel, blåmärken, en bit av en tand lossnade och så blev man ju ganska chockad. 
Talar du med någon typ av accent?
Njaa, tycker mig tala ganska "ren" finlandssvenska? Om man kan kalla det för det. Ingen hujsig västnyländska i alla fall.
Vilken sång fick dig att gråta senast?
Minnet igen... gråter ganska lätt till film/serier men kommer inte på när jag skulle ha gråtit till en låt senast?
Planer för kvällen?
Gå på ryskakurs, handla, laga mat, kolla på Suits.
Nämn 3 saker du köpt den senaste veckan!
Mat, mat, mat.
Har du någonsin fått rosor?
Jo,har nog fått av pojkvännen.
Vad hatar du just nu?
Hatar sällan saker, är ganska chill. Men alla isiga vägar är ganska blä.
Har du någonsin träffat någon som förändrat ditt liv?
Marre
Hur firade du senaste nyåret?
Bjöd hem lite folk, bjöd på mat, spelade ölspelet, lyssnade på musik, pratade. Kollade på raketer inifrån.
Vilken sång representerar dig?
Eeh, ingen aning.
Vad var det första du tänkte på när du vaknade?
Noo, kan inte vara morgon redan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar