måndag 19 januari 2015

Helgen & Åbo

Så var det måndag igen, tycker veckorna går så fort nu för tiden?


Fredagen bestod av examensarbetesskrivande, fick lite ny energi efter träffen med handledaren på torsdagen. På kvällen var det pizza & Hundraåringen som gällde, hemhemma.


Lördagen var en riktigt slödag med Suits, HayDay ( har blivit riktigt beroende), skogslänk med doggen.


På söndagen var det pulkaåk hos Anette med Malin, sjukt länge sen jag har åkt pulka! När vi tröttnade på att åka blev det kaffe & chokomuffins istället. På kvällen bjöds det på lövbiff hemhemma, bra det för kylskåpet var ganska så tomt.


Just nu sitter jag på tåget påväg till Åbo! Ska kolla lite i butiker, låna böcker till examensarbetet, träffa turiststuderande som åker iväg på utbyte till Kroatien i februari (sjukt att det nästan är ett år sen vi for?!?), catcha up med Hanna, kolla in Jlos  nya kämppä & ta kaffe där med mina exkämppisar.


Saknar nog Åbo ibland, tänk att det redan är över ett år sen vi sa upp bästa kämppän på Mariegatan? Jag menar, kan man ha det bättre än att dela en 100 kvadrats lägenhet mitt i stan med 3 av sina bästa vänner? Oh, miss those days. Tur så har man många vänner & soffor att sova på, och så är det ju inte långt till Åbo heller. Blir inte länge tills jag ska dit nästa gång, 30.1 & Svenskatalande Klubben!


Nu är tåget nästan framme så mitt första mobilinlägg ever får lov att vara klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar