torsdag 8 januari 2015

#moaroope

På lördagen var vi ju alltså på bröllop med Marre, då Marres var bestman på Moa och Roopes bröllop. Jag fick äran att sjunga i kyrkan, Marie Fredrikssons Den Bästa Dagen. Var nog ganska så nervöst där före kan jag säga, 100 gäster i kyrkan och så jag som ska sjunga. Men bra gick det!

Började dagen i Ekenäs, där jag fick håret fixat hos Davini med bruden, brudfrämman, brudens mamma och mormor. Sen styrde vi kosan till Esbo och Tattarbacken för lite lätt lunch samt klädbyte. Sen var det dags att åka mot kyrkan och efter vigseln var det bröllopsfest på Esbo Gård. Jättefint bröllop verkligen och Nina var med hela dagen och fotade, fanns redan några bilder och shit vad de var snygga!

Slarvig uppsättning och långklänning 

Jag och Marre på Esbo Gård

Brudparet

Det här var både det första bröllopet jag och Marre gick på tillsammans och de första av våra vänner som gifte sig. Spännande att se vem det blir till näst?


Brudfrämman, bruden och jag.
Söta placeringskort

Jag bestämde mig under kvällen att jag nog kör hem, eftersom bilen annars skulle bli i Esbo och vi skulle måsta söka den på söndagen. Men usch vilket före! Hade ju snöat en massa under natten, mer kom det ner och så var det halt så sjutton. Mötte tre hjortar på vägen, men de höll sig snällt undan som tur. Blev ett stopp i Virkby och baren Petteri av alla ställen på vägen hem. Var där en timme före det stängde, riktigt fullt med folk! Tur så hade jag bytt om från långklänning, skulle ha varit en aning overdressed annars haha. Lyckad, men lång dag så på söndagen var en skogspromenad med mamma och hundarna den största bedriften. Annars var det pizza och Suits som gällde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar