torsdag 13 december 2012

The Hobbit-An Unexpected Journey


Älskar Sagan om Ringen-filmerna, hade därför länge väntat på att The Hobbit skulle ha premiär! Idag var det dags och förväntningarna var höga. Det har ju gått en tid sen de förra filmerna kom ut, jag såg dem faktiskt aldrig på bio. (Trean kom ju för 9 (!!) år sedan så var i yngsta laget då) Men på DVD har jag nog sett dem, ett antal gånger! Måste nog säga att The Hobbit uppfyllde alla mina förväntningar med råge. Den var helt enkelt sjukt bra! Har läst boken och undrade därför hur de kan pressa ut tre filmer ur den, men de har tagit med en massa andra grejer ur Silmarillon (?) som passar in i handlingen! Går på övervarv just nu och skulle kunna se filmen en gång till, inga problem! Nu blir det ett års väntan på del 2, där Mikael Persbrandt är med! Blir spännande att se om den är lika bra, eller bara en utfyllnadsfilm inför den tredje och sista filmen i trilogin? Nej nu ska jag sluta vara nördig och gå och lägga mig. Eller nej, måste göra klart min tyskapresentation om Köln som jag ska ha i morgon. Sen -> sängen!

1 kommentar:

  1. haha jag hade också samma feelis! sku kuna se den när som helst igen :D

    SvaraRadera