tisdag 4 december 2012

Time

Vi talade om tidssyner i skolan idag. Kom fram till att jag är en tidskontrollant. Typiska egenskaper är att man tycker om att planera, har höga krav på sig själv, vill få saker gjorda och tycker att alla borde göra saker så som man själv gör dem. Vilket stämmer ganska bra in på mig hehe,



Jag har alltid varit den som planerar alla aktiviteter, ser till att man vet när vi ska träffas, var, vad man ska ha med sig och dylikt. Älskar också att göra listor, ska jag nånstans är en lista ett måste! Jag skriver alltid ner massor, vilket jag speciellt har märkt i höst. Då de flesta inte skriver ner något alls har jag skrivit 3 sidor...

Jag tycker om att använda min tid effektivt, då jag lagar mat tömmer jag diskmaskinen samtidigt eller skurar spisen. Ser jag på tv skriver jag en bokessä samtidigt eller gör ryskaläxor. Har inte tänkt på det tidigare, men i år när jag har fått 3 kämppisar märks det hur våra inställningar till tid är helt olika. Då jag genast vill få bort all disk gör en annan det efter en hel dag eller nästa dag. Men, har blivit bättre på att acceptera att andra kan tycka på andra sätt (haha :D) och säger inte till så ofta. Man får bara vänta att alla gör allt på sitt sätt. 




Men, inte är jag någon expert på tidsanvändning. Jag vet att en allt för stor del av min tid går till att Facebooka och läsa bloggar. Jag stressar över att jag inte gör tillräckligt med skolarbete. Men samtidigt vet jag att jag har gjort nästan mest i klassen, fast det känns ändå inte tillräckligt. Ryskan har jag dock ingen som helst motivation att läsa just nu, fast tenten är nästa veckas onsdag. Kommer att få panik nästa vecka! Men mitt mål är att få det godkänt, bara det blir en etta är jag nöjd. Har insett att det är helt orealistiskt att tro att jag ska få bra resultat, eftersom jag har varit lat hela hösten gällande ryskan. Är van med att språk är lätt för mig, och så kommer det plötsligt ett svårt emot. Men, ska kämpa och få godkänt! Annars har man slösat bort en hel höst i onödan och kommer att ha angst över det hela jullovet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar