måndag 3 december 2012

WKND

Veckoslutet i Ekenäs var AWESOME! Har inte haft så roligt på länge.

Fredag: Trotsade snöstormen och gick til frissan, äntligen fick jag bort de torra topparna. Provade på Mathildas salladsbuffet, den var super! Köpte SOLO, låg under en filt framför tv:n och läste. Städade och gjorde tortilla till en hungrig pojkvän. På kvällen kom Sonja & Helena, förfest och sedan till Santa Fe & lyssna på Taklax Tenessee. Super kväll! Vi var de sista som lämnade Fe tror jag, blev tvingade att gå ut haha.

Lördag: Sov länge, åt pizza, såg på tv och skvallrade. Axel dök upp. Marre for och förberedde för julfesten. Vi andra glömde bort tiden, fixade oss i panik på 35 minuter. Men det gick! Hade vinröda läppar, min nya svarta klänning och höga klackar. Härligt, allt för sällan man klär upp sig! Sedan började en fantastisk kväll med julmat, snaps, trevliga människor och lite alkohol. Efterfest med trubadur till kl 7 på morgonen!

Söndag: Pizza med smetana (sjukt gott!!), Shrek, skvaller och en del sovas. Inga underverk uträttades.

Måndag: Här tog det roliga slut. Orkade inte åka till Åbo på söndagen, så det blev tidig start på mådagsmorgonen, kl 07.15. I mitt huvud borde resan ha kostat 11€, men eftersom det bara gick buss till Karis och jag hade glömt mitt studiekort blev kalaset att kosta hela 33€. Woohoo. Sedan hade jag ryska och träning. Men, visst har det hänt bra saker också! Blev vald till ordförande för vårt andelslag, det är jag stolt över :)) och så bjöd syster mig på lutfisk, eftersom jag missade den traditionella lutfiskmiddagen. Idag ska jag lägga mig tidigt, har sovit lite för lite den här helgen. Men det var helt klart värt det! Kommer nig att fara till Ekenäs och festa i vår också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar