tisdag 8 januari 2013

Back

Tillbaka i Åbo! 
Kändes av någon orsak lite tungt att komma hit, men nu när jag väl är här är jag av en annan åsikt. Var så skönt att lägga sig på sängen och bara vara. Här hör jag nog hemma :) Så härligt att handla mat själv, planera vad man ska laga, veta vad det finns hemma och göra något nyttigt av det. Har bestämt mig för att skärpa mig, har alltid varit naturligt smal, men ju äldre man blir desto mer måste man jobba för att hållas så. I somras åt jag bra och motionerade, men nu har jag gått upp 5 kg sen dess och min kondition är helt i botten. Det är inte svårt att motionera då man bor i Åbo. Jag är bara lat. Men, det ska bli ändring på det i år! Började redan idag med att köpa hem mycket grönsaker och göra tomatsoppa till middag. Den blev riktigt god! :)

Är ensam på 100 kvadrat, det behövs efter ett intensivt jullov där man har träffat en massa folk. Ska kolla på 90210, dricka te och mysa! Sen ska jag packa upp min julklapp av M och se om den fungerar inför i morgon. Har alltid svårt att stiga upp på mornarna, så fick en väckarklocka eller vad man nu ska kalla det, som väcker en med naturligt ljus. Låter bra, men ska se om det hjälper kl 07:30 i morgon, efter 3 veckor av sovmornar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar