måndag 21 januari 2013

Måndagstankar



Lapplandsveckan var grymu inspirerande, gav energi och motivation plus att man träffade en hel bunt med härliga människor! Den fick också mig att tänka på hur mycket man hinner med på en kort tid, om man vill. Jag skjuter lätt upp saker och tänker att jag hinner med dem senare och då blir det stress. Ska försöka göra undan det jobbiga genast, för jag vet att jag blir motiverad och energiskt av att ha det gjort. Läste i en bok nångång att man ska börja dagen med det som känns tyngst att göra, så känns allt annat mycket lättare och man slipper tänka på den där ena saken man borde göra hela dagen. Smarta ord.





Jag har också hört på historier av människor som har upplevt mycket och frågat mig själv varför inte jag har gjort det. Har bestämt mig för att praktiken i USA ska bli av. Om jag inte far nu kommer jag inte att göra det senare, och jag kommer att ångra det. Hoppas bara att M får veta snart vart han kommer så jag kan börja söka praktikplats på allvar. Jag vill se världen och uppleva.

Nu ska jag göra upp en checklista så jag klart och tydligt ser vad jag måste göra. Sen ska jag göra upp deadlines för mig själv, för då får jag saker gjorda. Jag vill ha mina kurser under kontroll och få in de prestationer man borde få in, så man slipper tänka på det under sommaren. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar