tisdag 22 januari 2013

Lapland








Lite bilder från en awesome vecka. Härliga människor, roliga aktiviteter, god mat och en massa jobb. Kallt, men well worth it. Kändes lite motvilligt på söndagen när vi startade mot flygfältet, men jag är jätteglad över att jag åkte. Lärde mig massor, blev inspirerad och märkte att det här är en del av turismen som jag intresserar mig för.



 Hela gänget på snowshoe vandring. 22 pers från Finland, Sverige, Norge, Estland och Lettland.


Har tidigare varit lite osäker på vad jag vill, men det här med att utveckla turismen på glesbygden, så att man påverkar naturen så lite som möjligt och lämnar ett så litet spår efter sig som möjligt-my thing. Hoppas på att få en praktikplats i USA som tangerar det här också. 





Kollade upp lite mer info om USA idag, det tar 1-2,5 månader att få visum och arbetstillstånd så borde börja hända saker så småningom. Har hittat några turistbyråer i de olika delstaterna så bara jag får veta vilken det blir så ska jag genast börja kontakta dem för att höra om de hjälper med visum och grejs, eller om jag ska fixa det själv. 


 Bilderna på mig lånade jag av Michaela, hoppas det är okej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar